lördag 10 mars 2018

Gott å blandat

Det är nästan 6 år sedan jag blev gravid med sonen. Mycket minns jag utav den tiden men den här nån-har-slagit-mig-i-huvudet-med-träklubba-trötthet minns jag inte. Inte såhär extrem åtminstone. Nu liknar det ju ingenting. Sover flera gånger om dagen på helgerna. Somnar lätt som en plätt i soffan efter jobbet. Vaknar och ser ut som jag inte har fått en blund de senaste 7 åren.

Å illamåendet - det bara måste vända snart! Är inte spökveckorna här snart? Kommer inte de i vecka 10-12? Illamåendet vill jag gärna slippa nu. Jag har inte kräkts ( gjorde inte med sonen heller ) men ibland önskar jag att jag kunde göra det för att kanske bli av med spykänslan en stund..

Å.. jag anar att jag börjar känna av foglossning. Fy fan i så fall. Jag hade grym sådan med sonen och var helt sjukskriven de fyra sista månaderna. Ska ta upp det med barnmorskan på inskrivningen på onsdag. Kanske kan jag testa någon sorts behandling i god tid. Sist gick jag på akupunktur och vattengymnastik.

Nu ska jag inte gnälla mer. Sonen har valt lördagsfilm - Mr Bean´s semester. Bara det lättar ju upp kvällen massor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar