söndag 23 december 2018

Lille hunden


Denna lilla hund fick jag av Frank för exakt ett år sedan. Då var vi mitt uppe i hormonbehandlingar som en efter en inte lyckades. På uppesittarkvällen för ett år sedan blev jag ledsen och låg och gick därför och la mig tidigare än vanligt. Vi var i Timmernabben. Frank och jag hade under hela december en gemensam adventskalender där vi skrev lappar till varandra varannan dag. Det var allt ifrån "massage" till "finmiddag" m.m. När jag låg i sängen och var ledsen över att inte få till en graviditet kom han ner till vårt rum och pratade med mig. Frank har alltid varit den som stöttat mig när det varit tufft. Han sa då att jag var i behov av min nästa lapp, nr 24. Jag skulle få den redan på kvällen. På lappen stod det: "Titta i det främre facket på vår väska". Där i låg det ett paket som jag öppnade och det var denna lilla hund. En liten hund som han hade köpt för att ges till vårt kommande barn. Så fantastiskt fint! Jag grät innan och grät ännu mer när han förklarade tanken med hunden.

Hunden har suttit i Aksels spjälsäng sedan sängen monterades. Aksel har senaste dagarna blivit mer plockig och pillig med händerna. Han vill gärna hålla tag i våra fingrar när han äter och när han skall sova.
Ikväll när vi la ner honom i sin babynest/säng för att sova la jag dit hans lilla hund som han kunde få känna på. Han gjorde direkt "go-ljud" som kommer när han antingen äter eller är trött/vill sova. Han låg och pillade på hunden och jag gick för att hämta in Frank så att han också skulle få se. Tillsammans satt vi på sängkanten och tittade på vår fina andra son som låg där och lät sådär underbart med go-ljuden och pillade på hunden. Han blundade och gick ner i varv. Tillslut blev han tyst - han somnade. Han somnade med den lilla hunden under armen. Precis 1 år sedan jag fick den av hans pappa. Hunden som skulle ges till vårt kommande barn. Hunden som fick bli Aksels lilla hund. Vi blev tårögda båda två. Första gången som han somnar själv i sin säng var också första gången som han somnade med den lilla hunden. Så vackert! Jag hoppas och tror att om vi fortsätter att uppmuntra honom att ha hunden så kan den bli lika kär och omtyckt som Truls är med sin lilla katt. "Kissen" som den heter.
 
Lilla hunden <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar