lördag 2 april 2011

Tänk om....

Höll på att skriva: Hej.
Men vem fasen hade jag tänkt att morsa på egentligen? Bloggen är låst. Ha ha..

Ja, tiden skener då inte. Jag räknar dagar jag. Andra april idag. Snart är det dags att boka tid till maj.
Låter jag besatt kanske? Ha ha..
Sugen skulle jag nog vilja påstå. Jag vill så innerligt bli mamma.

Sambon kan börja prata om detta också lite då och då. Han kom hem med en provbil för ett tag sedan och ville att jag skulle följa med och åka. Han berättade i detalj vilka krafter bilen hade och hur många pollar som sprang under huven. Och så har vi plats för en barnvagn, la han till. Då lyssnade jag plötsligt på vad han sa igen..

Tänk om. Tänk om inte.

Man blir lite lätt störd av att inte veta. Bara fumla i mörkret. Det ska på ett sätt bli skönt att komma igång med det, prata med läk, barnmorska, gyn, med mera och starta hela karusellen. Men samtidigt är jag så förbannat rädd. Så rädd att jag får ångest på kvällarna. Inte kan sova. Måste be sambon ligga sked och hålla hårt om mej. När han viskar lugnande ord och pussar på mej så slappnar jag tillslut av och kan somna. Tänk om det inte fungerar.. när ska man ge upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar