måndag 8 maj 2017

Namnen är redan klara för bebis 2

Det går nästan inte en dag utan att vi pratar om graviditet, bebis och förlossning här hemma. Vi har pratat öppet om det med barnen och de hoppas och håller alla tår och tummar att det ska lyckas. De stora barnen önskar sig en lillasyster och lilleman önskar sig en lillebror. Ibland önskar han sig en "Juni" (kusinen)

Jag och F har sedan vi bestämde oss dagdrömt om hur det kan komma att bli med fyra barn i familjen. Jag drömmer mest om gravidmagen, förlossningen, bebisen.. utseende, flicka eller pojk. F drömmer om det såklart också men är mer praktisk och har redan "valt" vilken bil vi borde köpa och vilken vagn vi skall ha, om den får plats och hur bebisens rum ska inredas.

Jag som kvinna kan inte förneka att det skulle vara underbart att få en dotter. Att jag får uppleva mamma-dotterbandet som jag har med min egna mamma. Men självklart så blir vi överlyckliga vilket kön det än blir. Vi blir lyckliga bara det går att genomföra. Att vi lyckas få en bebis. Att jag ännu en gång får uppleva en graviditet.

När vi fick reda på att vi väntade Truls våren 2012 valde vi direkt namn. Det skulle vara en Truls eller Trine. Helt klart skulle det vara gamla norska namn eftersom Frank är från Norge. Ingen snack om saken. Den var biff redan i vecka 7.

Namnet Trine har hängt med sedan dess, vi tycker att det är ett vackert namn. Om det blir en bebis i höst så har vi redan valt namnen, nämligen Trine och Sindre om det blir en pojke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar