fredag 26 maj 2017

Blodprover och arbetsläget

När jag för några dagar sedan var på cykeldag 3 bad jag om att få ta lite hormonprover samt sköldkörtelprover. Allt såg bra ut förutom att testosteronet låg lite högt, vilket jag anade.

Denna senaste menstruation dröjde ända till 52 dagar. Jag testade att använda progesteronkräm denna gång för att få igång mensen och det lyckades. Mensen varade dessutom bara i 5 dagar och var inte alls lika riklig som annars. Skönt.

Läkaren meddelade att jag ska ta progersteronprov på cykeldag 21 vilket blir på en lördag. Då till frågan.. skall jag starta med progesteronkräm på säg dag 16-17 och sedan ta provet dag 21 eller blir det helt galet då.. kanske visar det ett bättre progesteronvärde mot om jag inte tar krämen och låter det ha sin lilla gång..

Vill inte att det ska visa ett högre värde gentemot läkaren för då kanske hon tror att jag ändå har ägglossning och kanske inte får ha så många behandlingskurer sedan..

Jag får nog ta och skippa krämen denna månad.

Häromdagen sökte jag en tillsvidaretjänst på operation och idag har sökt en nattjänst, också den tillsvidare. Jag vill sätta min nuvarande chef lite på prov, jag vill få en fast tjänst där jag är nu. Jag trivs jättebra men får hela tiden höra "Det löser sig med jobb, vi förlänger dig"

Jag vill inte gå på halvårsvikariat längre. Jag har varit i över 2 år nu och då har jag rätt att få en tillsvidaretjänst. Det konstiga är att när jag pratade med en kvinna på facket menar hon på att arbetsdag 721 går anställningen automatiskt över till en tillsvidaretjänst. Men när jag pratar med kollegor och chefen själv så är det inte alls så. De menar att jag har rätt till en tillsvidaretjänst, men inte alls rätt just på den platsen jag arbetar på förtillfället. Enligt facket så är detta fel av chefen, hon berättade även att om man har flera ställen man arbetar på så får man se upp vilken klinik/ställe man arbetar på dag 721 eftersom det är den arbetsplatsen som man får sin tjänst på.

Hur kan de säga så olika saker. Jag börjar tröttna rejält på att vara en bricka i ett spel. Jag har fått positioner där jag behövs, jag är absolut inte oumbärlig herregud men jag har fått utbildningar och kompetensutveckling och mycket mer arbetsuppgifter under senaste året så jag känner att har fått en stabil plats att vara på. Jag har 1 månad uppsägningstid, skulle jag då säga upp min lite hastigt så skulle de stå och klia sig i huvudena åtminstone en litet tag tills de har löst mina arbetsuppgifter till någon annan kollega. Jag hoppades att jag skulle bli fastanställd rätt så snart efter att jag fick operationsplaneringen också. Men icke då..
Tröttnat har jag i vilket fall.

Helst skulle jag vilja bli gravid på stört men det går inte med tanke på mitt arbete. Jag vill veta att jag har ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten. Jag vill absolut inte missa att få en dagtidstjänst. Att få gå hem på mammaledighet med känslan av att jag vet inte vart jag kan söka för jobb efteråt. Att få gå som timvikare på någon avdelning med kvällar och helgar vill jag då rakt inte.

Tanken var att vi skulle försöka oss på en behandling efter sommaren. Jag har fått förlängt till och med september ut så fram tills dess skulle ingen veta om våra planer. Då skulle jag få veta hur det blir framöver, förlängt eller fast tjänst. Men enligt chefens senaste ord kommer hon förlänga mig året ut. Va faan tänkte jag då...

OM vi skulle lyckas med en graviditet låt oss säga i september.. då är jag i 3:e månaden i december. Om de då vet om att jag är gravid lär jag inte få någon tjänst, då kommer de bara förlänga mig tills barnet beräknas födas. Det vet jag ju!

Samtidigt ska det inte stå som en broms i vårt liv och i våra planer. Vi vill ju få ett syskon till. Men det är lite klurigt hur man ska tänka.
Kan jag inte bara få en tjänst så är det här ur världen! Då är det bara att börja och hoppas att det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar