fredag 29 juni 2018

100 dagar och städning Allan

100 dagar kvar! Det kändes som en evighet hit men nu är vi äntligen här! Imorgon är vi nere på 2-siffrigt.
Värmen och kroppen tar ut sin rätt. Har dammsugit hela huset och plockat sjuhundraelva saker, bäddat rent i sängar å fortsatte att dammsuga och tvätta av bilen invändigt. Smack sa det, yr och helt orkeslös. En vill ju så mycket men kroppen säger till och det är väl bra. Nu blir det en stund i soffan bredvid sonen som äter upp lördagsgodiset vi köpte imorse. Ja för så startade jag min dag, gick upp sent eftersom jag är ledig idag, gjorde årets misstag genom att åka å handla frukostfrallor på tom mage för väl i affären tänkte jag "äh va faan, jag storhandlar när jag nu ändå är här". Om blodsockret var lågt i kassakön? Om jag blev yr när jag kånkade in 4 fulla papperskassar med mat? Ja å så efter frukosten gav jag mig på städningen av hus å bil. Det är väl aldrig nån som har beskyllt en kvinna att ha blivit smartare under graviditeten.. haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar