torsdag 5 maj 2011

Beslutet taget

Är lite mer än 1 ½ vecka sedan jag var på akuten första gången. Jag var inne en gång till sedan på torsdagnatten. Samma kramp och illamående igen. Men fick inga specialsvar ändå, utan de höll fast vid att det skett en ägglossning och att jag har en cysta på ena äggstocken. Det är orsaken. Fick iallafall med mej ett recept på Tramadol som jag knaprade i ett par dagar.

Som sagt, det är ett tag sedan nu, men har fortfarnade ont i vänstra delen av magen. Äggstocksområdet värker än, det är som en molande värk - mensvärk och emellanåt kommer det attacker.

Skumt att det inte vill ge med sig. Likaså har jag ömma tuttar. Känns som hårda bomber.

Mycket gnäll nu.

Nog om det.

Sambon ville ju att vi sexade under ägglossningen och menade på att nu kör vi. Jag ville få detta igenompratat så vi är på helt samma linje han och jag och jag gav förslaget till honom igår att om jag börjar testa med ägglossningstickor från och med nästkommande mens så får vi se när nästa ägglossning kanske infinner sig. Då är det ju bara att sexa på i ett par dagar och hoppas på att det fungerar. Han var helt med på noterna och sa att nu hade han bestämt sig, nu kör vi, han ska göra mej gravid sa han.

Nu kör vi! Kan inte med ord beskriva hur gott det känns i hjärtat. Det kommer säkerligen att ta månader och år med tanke på min vanliga otur, men nu har vi sparkat igång oss. Det känns kanonbra!

NU KÖR VI..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar