söndag 11 juni 2017

Tillsvidareanställning!

Japp! Jag har skrivit på min tillsvidareanställning! Fick papper hem i brevlådan förra veckan. Det komiska är att många på kliniken visste om att jag hade blivit anställd men jag visste ingenting. Jaja..

En timme efter att jag signerade papprena fick jag ett mail.

"Du har sökt jobbet som undersköterska på operationsavdelningen och vi skulle vilja träffa dig på en anställningsintervju. Boka tid nedan.. "

Komiken i det läget..

Jag trivs jättebra på min nuvarande plats, jag jobbar som undersköterska på mottagningen samt är SVF-koordinator och operationsplanerare, vilket jag är mycket stolt över och tycker om att arbeta med.
Jag sökte på operation av två anledningar. 1: Att jag ville ha det som lite "mothugg" mot min nuvarande klinik om jag fick det jobbet. 2: Jag har länge känt ett intresse och en nyfikenhet av operation, jag gillar ju det här med "snabbt rullande schema", patienter in och ut, olika varje dag.

Jag vet att jag får dubbelkrupp av att ha med samma personer att göra vareviga dag. Det var därför jag vantrivdes inom äldreomsorgen. Jag vet inte hur många jobb jag sökte inom Regionen då jag arbetade inom Kommunen. Fick aldrig komma på någon intervju då jag inte var ett känt namn/aldrig hade arbetat där innan. Så fort jag fick chansen på Dialysen under 4 veckor satte jag mitt namn inom sjukhuset och fick sedan jobbet på Urologmottagningen i ett nafs. Jag klådde 38 andra undersköterskor som sökte samma anställning. Bam!
Och nu när jag sökte på operation så kände jag att antingen så vill de absolut inte ha mig där och då kommer jag inte få komma på intervju överhuvudettaget. Då har jag gett en helt fel bild av mej själv i mitt arbete som operationsplanerare. De vet ju precis vem jag är! Vi har mycket kontakt samt att vi ses på operationsstyrelsemötena. Att jag nu får komma på intervju för en tillsvidaretjänst hos dem gör mig oerhört glad och stolt.

Såklart har jag bokat in en intervju. På torsdag klockan 15 sitter jag hos dem och säljer in mig. Sedan går jag på semester med ett stort leende.

Även om jag inte skulle få det eller om jag skulle få det men känna att jag vill vara kvar på Urologen så ser jag detta som en stor möjlighet att sälja in mig! Å jag vet att om ett par år kommer det vara stora pensionavgångar på operation så det finns fler chanser..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar