onsdag 13 december 2017

Kramper idag igen

Likaså imorse när jag hade varit uppe ett tag fick jag samma typ av kramper som igår. Knivhugg som strålade från magen och rakt bakåt neråt mot ändan. Gjorde jätteont. Nästan så man tvingas andas på ett speciellt sätt. Det höll i sig nån timme. Kom och gick i vågor. Blev lite rädd... överstimulering? Stor äggstock som vrider sig? Cystor? Ringde till KK  och blev uppringd på förmiddagen. Då hade det lugnat sig och låg bara som ett bälte med molande värk. SSK som jag pratade med höll med om att det förmodligen hade med stimuleringen att göra. Eftersom jag inte längre hade akut ont kom vi överens om att ligga lågt.
Hon berättade att min läkare är i jour nu i två dagar så skulle jag få akut ont igen så bad hon mig ringa på internnumret och så skulle jag få komma direkt till min läkare. Det känns tryggt. Dock oroväckande när kramperna sätts igång. Men gissar på att det är när jag har legat ner på natten och sedan kommer igång och rör mig att det krånglar till det lite för äggstockarna. Det kommer i kläm på något vis. Svårt att veta men när samma scenario händer två mornar i rad så börjar man ju klura på det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar