tisdag 26 december 2017

Lille hunden

 
Vi har under december haft 24 stycken papperstrutar hängandes i snöre ovanför vår säng. Vi skrev 12 lappar var och stoppade dem i en strut som vi hade varannan dag. På lapparna har det stått tex Massage 20 min, Grattis 4 trisslotter till dig och liknande.
Jättemysigt att vakna på morgonen och få dra en lapp som den andra har skrivit.
 
Under julen har vi varit hos mamma och hennes sambo och jag var allmänt tetig efter en vecka som inte blev som den skulle, minus på stickan och så farmors oväntade stroke och död. På uppestittarkvällen körde det ihop sig med min syster så jag blev ledsen/tjurig/arg och tog kväll redan vid 20. Mannen kom ner till vårt övernattningsrum och var sådär älskvärd som bara han kan vara.
Han berättade då att han verkligen hoppades på en graviditet denna gång och att han hade blivit mycket ledsen när vi fick minus.
Han hade tidigt förberett en extra julklapp som nr 24-lappen gav ledtrådar till. Han valde att ge den till mig redan dagen före julafton med orden: Jag tror du behöver den nu istället.
 
Han hämtade ett paket från resväskan och gav mig. När jag öppnade det var det en mjuk hund och nappar. Jag storbölade direkt. Så fin han är! Så omtänksam! Han har alltså stått i affären och valt ut en liten hund som vår bebis ska få. Han hade så hoppats att få ge den till mig på julafton efter att ha plussat tidigare i veckan..
 
Nu blev det dock inte någon graviditet denna gång. Men den styrkan vi har tillsammans.. Den kärlek vi känner för varandra! Det är nästa så jag bölar nu igen när jag skriver det. Han är mitt allt. Pappa till mina barn. Min person!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar