tisdag 2 januari 2018

Äggledarspolning bokad

Blev idag uppringd från KK. Min äggledarspolning blir av nu på fredag, 5 januari! Ska bli skönt att få den gjord men det är samtidigt läskigt. Skrev på vår planeringstavla på jobbet att jag behöver flexa någon halvtimme - timme på fredag. Såg då att vi är kort om folk och att det är mycket bokade patienter just den förmiddagen. Jag hoppas att de släpper iväg mig för undersökningen så att jag slipper boka om den igen.. fördelen med att själv jobba på sjukhuset. Nackdelen är dock att det blir mer och mer svårt att dölja vad vi håller på med och varför jag behöver "smita ifrån då och då" och hitta på orsaker till hastigt påkomna bokade tider och ha hemliga flextider. Några i min arbetsgrupp vet om vad som försigår men långt ifrån alla och så vill jag ha det tillsvidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar