onsdag 31 januari 2018

Det är inte du, det är jag


Idag hade jag andra samtalstillfället med psykologen. Hade före mitt besök inte bestämt mig om det kändes bra eller inte. Psykologen är en tjej knappt äldre än mig själv vilket känns väldigt konstigt.
För ca 10 år sedan hade jag en psykolog efter en depression, gick hos honom i 1 år. Göran hette han. Storväxt. Lite lik Leif GW Persson. Bullrig mage som alltid mullrade. Jag gillade honom.

Under dagens besök benade vi ut mina bekymmer. Hon ritade upp på tavlan för att få en bättre överblick. Det är i grova drag. Psykologens plan är att vi skall bena i detta och sedan genom KBT börja bearbeta. När jag gick därifrån kändes det annorlunda. Hon gick från tveksam känsla till en helt okej känsla. Två besök bokade framöver. Varannan vecka. Det kan bli något bra, jag hoppas starkt på det. PMS är något som det i dagstal skämtas om - men det är inget skämt! Det är åtminstone riktigt skönt att vara igång med någon som förhoppningsvis kan påverka till det positiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar