fredag 16 februari 2018

Tröttheten som kommer pang på!

Denna arbetsvecka har varit otroligt stressande i och med att många har varit lediga under sportlov + mycket vabbande i personalgruppen. Vi är bara 7 stycken så det blir väldigt lätt sårbart om en eller två är borta. Jag har haft fullt upp från det att jag har börjat till dess att jag har gått hem.
När jag nu tagit fredag slog tröttheten undan benen på mig och jag slumrade i soffan en stund. Jag har alltid varit kvällstrött. Det bästa jag vet är att duscha vid 20:00 och krypa ner i sängen. Helst ska den också vara nybäddad! Åh bästa!
Det är alltså inte graviditetströttheten vi talar om utan min normala kvällsrytm. Jag lägger mig före de stora barnen och löser korsord eller läser en bok. Underbart!

Men graviditetströttheten är något annat. Det är verkligen så där PANG BOM! Orkar inte hålla ögonen öppna 1 sekund till. Det gör typ ont i hela kroppen och det enda jag vill är att somna i soffan. Kvitta om klockan är 19 eller 15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar