torsdag 5 april 2018

Att berätta för chefen

Idag var verksamhetschefen på plats på jobbet. Jag haffade henne och ville ha 5 minuter innan hon skulle fara vidare.
Jag sa att jag hade en sak att berätta och att jag ville få det sagt själv innan djungeltelegrafen skulle eka.
-"Har du sökt nytt jobb?", var det första hon sa och såg lättnad ut när jag svarade nej.

Jag berättade om graviditeten och hon sken upp och kramade om mig. Vi pratade om ditt och datt och mina arbetsuppgifter och framtidsplaner. Hon hade planer på att jag skulle vara med i en ny process med huvuduppgift att strukturera upp den. Men sa hon, det hinner du med innan du går hem. Skön inställning.

Jag la fram på ett snyggt sätt att jag väldigt gärna vill ha mer och mer administrativa uppgifter plus att jag hoppas att jag ska få sådana uppgifter även efter mammaledigheten. Hon log och sa att det kommer ordna sig. Jag tror henne faktiskt. Bra och sakligt samtal. Jag är undersköterska på en mottagning men vill mer och mer arbeta administrativt och jag hoppas på att bygga min egna tjänst så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar