onsdag 11 april 2018

Första hjärtljuden!

Var idag på uppföljning hos barnmorskan för att kontrollera Hb samt blodtrycket. Jag mår bättre nu, inga yrselattacker eller så som då jag var hemma i två dagar från jobbet. Hb hade stigit från 120 till 126 och blodtrycket låg kvar på samma som tidigare, jag har alltid var en lågtryckare.
Jag frågade snällt om det fanns möjlighet att lyssna på bebisens hjärta såhär tidigt. Njajo det kunde man men det är inte alltid som man hittar det vilket då kan skapa oro hos modern. Jag tar den risken sa jag och så gjorde vi det. Det tog en stunds letande och efter att jag hade hjälpt till att trycka lite på livmodern fick vi plötsligt höra ett snabbt hjärtljud! Dopplern mätte det till 156 slag /minut. Lille plutten!! Helt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar