torsdag 8 augusti 2013

Blivande huligan?

 



Sittandet går bättre och bättre. Han klarar att fokusera på en leksak en liten stund som han samtidigt parerar balansen. När vi berömmer honom, säger BRA och klappar i händerna ger han oss ett stort leende. 

Idag har det regnat hela dan. Stundvis har det stått som spön i backen. Hundar och katter har fart ner som de säger i det där engelska landet. Men inte har det gjort någon skada på oss. Skönt att kunna ligga på sofflocket hela dagen och slappa. Truls sov en timme i uterummet, frisk luft och smatter på taket är rätt sövande - ja.
Just nu far han omkring här på köksgolvet och äter på mina strumpor, slickar lite på stolarna och blir arg när han fastnar mellan stolsbenen. Igår gjorde jag misstaget att ta på honom en vit body, hela ungen var en dammtuss så stor han var. Fundera på om man skulle kunna sy fast en golvmopp på magen så kunde vi förena nytta med nöje.. 

Han har börjat få smak på allt inom räckvidd. Igår ställde jag matstolen nära ena bänken, tänkte inte mer på det, inom loppet av några sekunder hade han rivit ner allt som låg på bänken plus slitit ner kökshanddukarna som hängde så fint på sina krokar. Sitter han i famnen när jag skriver på datorn så slickar han antingen på den, försöker äta opp sladdarna, riva ner gardinerna, misshandla blommorna eller spottar rätt över tagentbordet. 
På morgonen när jag har med honom in i badrummet håller han på att riva hela inredningen. 
Idag upptäckte jag även att han tar tag om sängkanten med båda händerna och sträcker sig upp så långt det går så jag har nu sänkt ner den till bottenläge.
Han har många gånger hela myrstacken i baken och man kan redigt se på honom hur han tänker: Vad ska jag ta tag i..
Jag har en känsla av att det kommer bli en liten huligan av denna där.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar