torsdag 15 augusti 2013

Torsdag

Tjolahopp.

Mammaträffen gick bra i tisdags, trevligt att träffas sådär. Vad stora kidsen har blivit, de var ju så pluttiga innan sommaren! Truls som är minst är minst också, även att han är satt så är han liten. Så olika det är och så himla kul att just se deras olikheter, man ska inte jämföra men det är ändå oundvikligt när man pratar om det. Jag kände mej väldigt dum när den ena mamman berättade att hennes dotter som är en månad äldre än Truls varken kan sitta bra eller ta sig framåt, hon har nyligen lärt sig vända till mage. Hon sa att hon är orolig att det ska vara fel på hennes dotter. Absolut inte, det är ju bara så olika från barn till barn och jag tror att anledningen till att Truls är så stark i nacke/rygg är att han vände sig vid 3 månaders ålder och har gillat att ligga på mage, han sover på mage och han skulle bara ligga på mage i vagnen och har på så sätt balanserat/tränat nacke/rygg ett tag.
Jag skämdes när jag svarade på hennes frågor om vad han kan och inte kan. Eller när han själv kravvlade iväg på golvet och jag såg hur "ledsen" hon blev.

Truls är nog tidig i motoriken men han kan ju lika gärna hanka efter i annat. Det vet man inte. 

Igår tog jag och Malin en promenad runt Apladalen och staden, appen visade 8 km när jag kom hem. Fick även ett infall att ge mej ut och springa på kvällen när alla kidsen hade lagt sig. Tog spåret och jag slapp håll men fick däremot spaghetti-ben. Jag hade orkat lite längre men de gav vika. Så galet fort kroppen sinkas alltså! Ett uppehåll på 1 ½ månad och det är som att börja om! Jag orkade dock längre än förra rundan men vet tyvärr inte hur långt det blev eftersom Runtastic tappade gps-signalen lite titt som tätt. Så irriterande men jag vet att jag sprang lite över 2 ½ km. Jag klarade nästan hela rundan, jag gick upp för den jobbiga backen och så gick jag den sista biten. Hemma testade jag plankan igen men klarade bara 2 x 30 sek. Jag får galet ont i svanken, min klenaste del på kroppen helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar