fredag 23 augusti 2013

O F som i Fredag

Fredag ja. Fredag som i helg och helg som i Värnamodagarna-helg. Jag har varit nere på stan ett par gånger under veckan, det började i tisdags, och fått mej en smak utav det. Roligt att det händer någonting i staden. Det lär bli en å annan runda i helgen, kidsen lär vilja härja loss i alla barnaktiviteter i parken.

Ute skiner solen för fullt så jag får nog ta en runda när lillkillen har vaknat.

Vilken fart det är på honom nu. Han går loss vilt på golvet och jag får mindre och mindre möjlighet att göra diverse grejer eftersom jag hela tiden måste hålla ett öga på honom, var är han, vad äter han på, hur långt hinner han om jag baaara ska tömma diskmaskinen etc.
Men det är kul, ruggigt kul att han är så nyfiken och blir mer och mer rörlig. Han övar krypning hela dagarna, häromdagen stod han nog säkert på knä i sammanlagt ett par timmar. Gungningen är han på det klara med men att komma framåt är det svåra. Han har fått med sig ena armen fram vid ett tillfälle och skjuter fram ett knä då och då eller går upp på tårna. Man kan redigt se på honom hur han tänker: Men hur sjutton ska jag få till det..?! Vilket ben ska jag ta först?

 



Jag kan snurra min tunga så den blir lodrätt istället för vågrät. Å titta, Trulleman kan det också.. 
Vad nu det ska vara bra för.. he he..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar