onsdag 25 juli 2018

VARMT!

Denna sommar. Varmaste på 260 år. Jo man tackar. Spenderade flera timmar på ett utomhuspoolområde idag. Går inte att vara hemma utan att kunna svalka av sig. Bara jag rör mig så blir man genomsvett och yr. Bäljar i mig vatten, har flaskor fyllda i kylen, vet inte hur många jag dricker per dag men det är säkert 3 liter.
Jag blir totalt orkeslös av värmen. Kan inte annat än längta lite till kallare tider.. jag lovar att jag inte kommer klava över snötäckt bil och moddigt skitväder!

Tomaterna som jag planerade tidigt på försommaren som då var ca 30 cm höga växer så det knakar! De sträcker sig över 1 meter och binds upp undan för undan. Det växer massvis med gröna tomater på dem. Ska bli så gott med solvarma tomater sedan! Det luktar redan ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar