måndag 23 juli 2018

Vecka 30

 
Ny måndag och därmed ny vecka. 204 dagar har gått av 280. Med andra ord är det 76 dagar kvar till BF. Bebisen är ca 36 cm lång och väger ca 1.4-1.5 kg. Lille store plutten. Han har ett favorithörn i magen helt klart. Å det är på min högra ovansida, där ligger han och gnor mycket och det är obekvämt att sitta lite halvslappt eftersom det då blir för trångt för honom vid min bröstkorg. Nertill blåsan/pullan är det ständiga rörelser/sparkar och bök. Barnmorskan kände efter hur han låg sist jag var där och han ligger med huvudet upp vilket bekräftade mina aningar om just sparkningarna neråt. Ibland får han till riktigta kickningar som ger obehagliga strålningar i pullan.
 
Sammandragningarna består, får dem många gånger om dagen. Kvittar om jag ligger, står, går, sitter, är igång eller vilar. Vissa är helt okej medan vissa är obehagliga, speciellt när det kommer tätt efter varandra.
 
Denna varma sommar påverkar min ork och mående ganska mycket, jag bäljar i mig vatten hela dagarna. Har börjat må illa vissa stunder om dagen. Morgon och kväll främst. Det är verkligen en hemskt het sommar att vara gravid på! Fruktansvärt när tempen är över 30 grader under lång period. Dock är jag inte ett dugg vattenfylld vilket är otroligt skönt och underlättar en del! Var inte det med Truls heller men det hade ju varit fruktansvärt att vara det nu under sommaren.
Halsbrännan har även tillkommit sista veckan. Vedervärdigt.
 
76 dagar som sagt.. spontana känslan nu är: Skitlångt! Jag vill ha vår bebis på utsidan nu. Har blivit helt bebislängtig nu, det har verkligen gått upp för mig att jag är gravid och att bebisen kommer relativt snart! Att vår önskan blir sann! Att vi får ett till litet barn att ta hand om. Att vår familj på fem blir sex snart.
Att det faktiskt ska ligga en liten bebis, vår bebis, i den där vagnen som står monterad i hans rum. Att vi skall byta blöjor på en bebis på det där skötbordet vi köpte igår. Vår son. Vår bebis. Det är sant. Det är på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar