fredag 16 juni 2017

Intervju på operation

Igår var jag på intervjun på Operationscentralen. Nervös över att inte leverera när de har valt att ta in mig på intervju eftersom de faktiskt vet vem jag är. Då måste man ju leverera extra.

Intervjun kändes bra, jag träffade såklart vårdenhetschefen men också en usk som jag lärt känna innan och en HR-konsult. De frågade direkt om jag verkligen hade sökt rätt eftersom jag precis skrivit på anställningen på Urologen.

Efter intervjun fick jag en rundvandring på operation, dels på nuvarande avdelning men även en titt på det nya som ska stå färdigt under hösten. Det kommer bli fantastiskt fint och moderniserat. Det hade varit häftigt att få arbeta där.

Under kvällen föll det in mer och  mer och jag blev helt övertygad om att jag vill vara kvar på Urologen. Det är där jag har min stabila plats. Sjukt galna och älskvärda arbetskamrater och mina tilldelade arbetsuppgifter. Jag trivs där.

För att vara lojal mot min närmsta chef på mottagningen skickade jag meddelande till henne på kvällen och berättade att jag varit på intervju och varför. Samt att jag kommer stanna kvar på Urologen. Ville berättade det för henne själv så det inte skulle komma bakvägen för saker och ting sprider sig oerhört fort. Så det känns bra!

Tänkte jag skulle ringa till vårdenhetschefen på måndag och tacka för intervjun, berätta att jag vill vara lojal mot min nuvarande arbetsplats som precis gett mig en anställning.
Kanske kommer det flera tillfällen senare.. vet att det kommer pensionsavgångar om ett par år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar