torsdag 22 juni 2017

Letrozolbehandling påbörjad

Japp! Nu är första tabletten i magen och första behandlingen är startad! Det känns så spännande och pirrigt. Kommer min kropp att regera på detta? Är det likvärdigt med Pergotime? Vad visar ultraljudet om 1 vecka.. ja frågorna är många.

Biverkningar. Vilka biverkningar kan jag räkna med.. ?
När jag tänker tillbaka på Pergotimebehandlingarna så minns jag otroliga värmevallningar, huvudvärk och svårt att sova.
Värmevallningarna var allra värst! Det kunde komma från ingenstans, riktiga rusningar i kroppen och sedan försvinna i nästa stund och då bli kall. Jag minns så väl att jag satt i soffan och slängde ifrån mej filten och i nästa ta tillbaka den och sedan bli varm igen..  Varm - kall - varm - kall.
Eller när jag fick rusa fram till altandörren och stå i kalldrag för det hettade i hela kroppen. Sedan frös jag och kröp ner under filten igen tills nästa rush kom.. Ja jösses..

Idag åker vi till min mamma för midsommarfirande och kommer hem igen på söndag. Med andra ord - hela behandlingen kommer vi vara hos dem. Hoppas jag kommer må så bra jag kan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar