måndag 26 juni 2017

CD9 och tablettdag 5/5

Imorse tog jag sista tabletten av vår första behandling. Cd 5-9 är avklarade. Igår började jag känna av molande i vänster äggstock och kände mej lite svullen och grå. Samma känsla finns idag, känner mej trött och har lite lite huvudvärk. Molande och ömt när jag trycker på vänster äggstock.



Spännande dagar framför oss nu. Det är nu vi börjar räkna dagar och följa aktiviteten i tjejmagen. Jag ser så fram emot att gå på ultraljudet på fredag! Nu är vi mitt i sommaren vilket innebär att jag inte kan räkna med att få en till UL-tid om det egentligen skulle behövas. Jag fick det under någon tidigare behandling då läkaren inte var helt nöjd med äggblåsorna men ville se om de hade vuxit på ett dagar. Därför hoppas jag att det visar bra på fredag så min läkaren skall nöjd med resultatet så jag kan följa en eventuell ägglossning med stickor och sedan ta sprutan när det visar LH-stegring eller som senast en viss dag. Det är min plan.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar