måndag 2 oktober 2017

CD13 VUL


Skit. Inga äggblåsor denna gång heller! Eller jo massa små men ingen ledande, enbart en liten på 6 mm på vänster sida men det är inget att hänga i julgranen.. Slemhinnan var 7,5 mm tjock och 3-skiktad så det var åtminstone positivt, men vad gör det när det inte kan bli några ägg..

Min ordinarie läkare var ledig så jag fick komma till en annan, jag vill minnas att jag var hos henne i förra behandlingssvängen för 6 år sedan.
Hon var dock hoppfull och ville att jag skulle komma in på nytt VUL på fredag men då är jag på tjänsteresa så det går inte..
Istället började hon räkna dagar och millimetrar och sa att äggblåsan växer 3 mm / dygn ( jag har hela tiden hört 2 mm ) och hon tyckte sig vilja se en liten chans att ägget skulle kunna växa till sig. Hon rådde  mig att använda LH-stickor veckan ut och ifall det skulle bli omslag så skall jag ta min Ovitrelle-spruta. CD23 skall jag ta ett progesteronprov och på CD31 ett graviditetstest enligt henne.
Är det negativt så skall vi ev gå över till Puregonsprutor.

Hon gav mig sitt nummer, både internt arbeterstelefonnummer samt privat mobilnummer. Jag blev starkt förvånad men hon menade på att jag kunde ringa/sms om det skulle bli omslag. Jag kom dit arbetsklädd så jag antar att jag fick en liten genväg eftersom vi är inom samma landsting. Jag tror inte att hon gör så med vem som helst.. eller vad vet jag.. Kändes dock mycket tryggt och omhändertagande.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar