tisdag 7 januari 2014

Barn på anställningsintervju - CHECK!

Sjunde januari tjugohundrafjorton. Idag blir Siri 7 år och min mamma 52 år. Stort grattis till dem. Kidsen är hos deras mamma så vi ska fira henne när de kommer på fredag. Jag kan bara inte hitta hennes tårtbeskrivning! För ett tag sedan satt hon och ritade en önsketårta och jag lovade henne att vi skulle göra en sådan nu till hennes födelsedag... problemet är inte att den är borta. Problemet är att jag inte hittar i hennes fullkomligt organiserad kaos som hennes rum är! Det komiska är att hon själv tycker det är städat och visst hittar hon det hon söker.. ja men det låg ju under den där som ligger bakom det där.. 



Den här lille killen har varit på anställningsintervju idag. Visst förstår ni, det ska börjas i tid..

Jag har ju sedan ett tag tillbaka varit sugen på att byta arbete. Jag har sökt en hel del på sjukhuset men det är knussligt att ta sig in där. Det hade varit oerhört mer utvecklande att arbeta inom Landstinget men också bättre eftersom det är i stan och inte över milen utanför.
I väntan på att jag en dag ska ta mej in där lämnade jag därför in Ansökan om annan anställning till kommunen för att se om det går att få en tjänst på ett boende i stan åtminstone. 

I fredags fick jag ett samtal från en områdeschef som berättade att hon hade en tjänst till mej om jag var intresserad! Wow. Hon hade dessutom pratat med min nuvarande chef som hade rekommenderat mej. Boendet ligger på andra sidan stan så jag behöver ändå ha bilen till och från men vad det skulle underlätta och förkorta restiderna. 

Idag ringde hon igen och ville träffa mej för intervju. Jo..då.. svarade jag och berättade läget om knusslet med barnvakt och att Frank just idag och imorgon är jobbstationerad i Lidköping.
- Ja men ta med barnet, svarade hon.

Sagt och gjort, han satt i sin vagn och pillade med ett par böcker och vi måste ha skött oss bra båda två för jobbet är mitt! Egentligen hade hon velat ha in mej redan 3 februari men eftersom vi inte är klara med inskolningen förrän i mitten på mars får hon pussla med vikarier tills dess men det såg hon inte som något bekymmer.

Sköj att få sådana samtal måste jag säga. Den där 60%-tjänsten som jag har i botten men som jag aldrig har gått blir inte aktuell heller utan jag har nu en 75%-tjänst här i stan. Tjoho!


Fick hem mitt armband idag, Fuck Cancer. 
Finns att köpa på ungcancer.se och hela beloppet går till cancerforskning. 
Det kommer med säkerhet bäras ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar