fredag 3 januari 2014

Igår tog jag och lilleman oss en tur till Mariannelund. Vi hälsade på hos lillebror i hans nya lägenhet, hos farmor i hennes nya lägenhet och hos vår faster. Man får liksom ta en hög på samma gång när man ändå är i farten.
Farmor blev jätteglad när vi kom oanmält. Vi gratulerade henne på födelsedagen som var strax före nyår och hade med oss fika. Vi åkte från Värnamo vid 10, Truls somnade i vagnen medan jag höll på att flytta bilstolen från baksätet till framsätet och han sov nästan hela vägen. Vi var hemma igen efter 18. En heldag i Malunn..

 

För ett par dagar sedan köpte jag en Me&I-tröja på Värnamo facebookloppis, 
tjejen hade fått den till sin som men hade varit för liten så den var bara använd vid ett tillfälle. 
Jag gillar den starkt, så fina och klara färger. 29:e januari släpps vårkollektionen..
För ett par år sedan hade jag Kalle, katten, i mitt knä varje gång jag satt på dasset. 
Nu har jag denna lilla filur med mej som ska riva i lådor, pilla ner dassapappret och helst sitta i knät. 


En av de bästa stunderna på dagen är när Truls vaknar efter att ha sovit ute. Han lägger ner huvudet mot bröstet och trycker pannan in mot min hals och fingrar med mina fingrar. En Truls-speciale...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar