måndag 6 januari 2014

När matlusten föll på och fleecedress

Tidigare har Truls ratat och spottat rätt ut när det har varit en liten liten bit i maten. Över en natt har han helt ändrat uppfattning - mat hörrni! Han sitter numera och pillar i sig makaroner, köttfärs, broccoli och POTATIS, ungen älskar potatis! Äntligen kan han börja äta utav det vi äter, ja förutom salt då. Innan har det mest blivit spaghetti och köttfärsås, olika fiskrätter m.m. Allt i en passerad och slät konsistens. Man har liksom tänkt, har han ätit eller ska han äta?

Jag gjorde en kokning igår, på en laxfilé, kycklingfilé och 250 gr köttfärs. Ja inte tillsammans utan var för sig. Kokade ihop med grädde och grönsaker. Frös ner i glasburkar och har nu bara att göra någonting till maten varje dag, koka makaroner, ris, couscous, potatis m.m. Smidisch.

Han fick Elsa Beskow-tallrik och bestick "Putte i Blåbärsskogen" i doppresent och jag köpte till muggen, man vill ju gärna ha samma serie. Besticken plockade jag fram idag för att han ska få bekanta sig lite med dem. Slå mamma i huvudet eller banka makaronerna i bordet var redigt roligt..

 
Nej, han får inte bara makaroner till middag, jag slevade i honom köttfärssås emellan tuggorna ;)

Igår började jag sy en dress till Truls. Den såg lagom ut i mönstret men när jag testade den på honom insåg jag att han inte kommer kunna använda den länge. Den sitter jättefint på honom men då vill jag hellre att den ska nyttjas av någon som kan använda den lite längre. I ärm- och benlängd var det ingen fara på taket, däremot så är den där lille magen så go´er på´n.


Sydd i vit fleecetyg med fleecefickor och blått biltyg, jag får inte nog av det där biltyget. Den är i storlek 80 men sydd utefter en sparkdräktsmönster så det är inget häng på den som det är på Onepiece utan det är mer än dress, en go lekdress. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar