lördag 29 oktober 2011

Ägglåda i full aktivitet

Jag lyfte luren och ringde opp sjukhuset för att rådfråga angående min onda mage. Den svullnade upp ännu mera och jag har nu en tre-månaderskula på magen och är stort tacksam över att jag jobbar i helgen så jag kan gömma mej i byllsiga arbetströjor.
Barnmorskan som svarade ville rådfråga med läkare och lovade att ringa tillbaka. Det gjorde hon och hon bad mej sedan att komma in för att bli undersökt. Jag blev hänvisad till förlossningen eftersom Kvinnokliniken är har helgstängt.

Inte konstigt att jag har ont och är svullen när min ena äggstock är 6 cm stor och jag har FYRA ägg på 3 cm!

Sexförbud skulle man kunna säga!

Om jag är besviken? O nej, jag är så otroligt glad. Min kropp har reagerat! Woohoo..

5 kommentarer:

  1. Jäklar! Skönt att du reagerar på pergo. Kan man minska dosen till en ½?

    SvaraRadera
  2. JA!! Jag är så glad över detta! Att min kropp har fattat! Gött!

    Nu kanske även min läkare förstår att jag är i behov av VUL! Bara det är ju en sak att slänga i ansiktet på henne! *häxskratt*

    Förlossningsläkaren sa att jag ska ringa min ord. läkare och boka ett återbesök, då får hon ta ställning hur vi ska gå till väga. Men hon gissade på att det blir 1 ½ dos. Eller att man kan ha en månads paus emellan gångerna eftersom det kan vara så att kroppen samlar på sig och så blir det för mycket i kroppen sedan när man kör nästa dos..

    Jag tycker det är så synd att jag inte får läsa din blogg. Men som du sa någon gång så skriver du inte om era försök.. men det vore ändå lite roligt att iaf få ha något att läsa som du har skrivit.. Lite mer än just bara "Therese" om du förstår vad jag menar :)

    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Verkligen. Släng det i ansiktet på henne! :):)

    Ok. Ja, jag har läst att vissa kör varannan månad med pergo så det är nog som hon säger.

    Klart du kan få läsa min blogg, men som nu, svara här när jag kommenterar! ;)

    SvaraRadera
  4. Ja det är klart att jag svarar här om du vill det. Förstår varför du vill göra så..

    Kram tjejen!

    SvaraRadera