lördag 15 oktober 2011

Dubbeldos av Pergotime startad!

Jodå, mensen dök allt upp. I torsdags närmare bestämt. Jag är så nöjd över att den har minskat volymmässigt. Tidigare ( vilket såklart berodde på att jag hade jättelångt mellan blödningarna) kunde det vara fors i en veckas tid. Från dag 1 till dag 8:a. Stört! Jag körde med största tampongen och binda samtidigt och ändå fick jag vissa dagar gå o byta hela alltet + trosor ibland varannan - var tredje timma!
Så fort jag satt ner och ställde mej upp så var det som att vrida på en kran! Toa - NU!

På morgonen när jag vaknade var det ingen idé att ens försöka göra det på ett smidigt sätt. Jag visste ändå att hur jag än bar mej åt eller hur snabb jag än var till dasset så kommer det ändå att svämma över på ditvägen. Jag fick alltid torka upp bloddroppar på golvet. Trots största tampongen och säkerhetsbinda.
Sjukt.

Behöver jag säga att jag åt järntabletter?

Men nu så här tids är det bra mycket bättre! Jag har just nu årets 8:e mens tror jag. Eller om det är 7:e? Det har varit speciellt bra dessa två månader när jag har ätit Provera. Tidigare har jag ätit dom för att få mens efter ett låååångt uppehåll, då har det varit så jättemassa blod som måste ut ur kroppen så det har varit helt galet.

Mens är trist, men fasen så gött det är när det är i lagom doser!


Så det jag egengligen ville ha sagt var:

Mens i torsdags och Pergotimestart idag! 
Första dubbeldosen startad!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hittade precis din blogg och har tittat igenom den lite snabbt. Det känns som att jag läser om mig själv! Vet precis hur du känner och hur tankarna går.

    Jag har oxå pco och började min andra kur med pergo idag, denna gång dubbel dos. Håller tummarna!

    Jag har bara en privat blogg där jag ännu inte skrivit något om vår ofrivilliga barnlöshet så om du vill svara denna kommentar går det bra att göra det i samma inlägg som jag skrev, då hittar jag det lätt.
    Ta hand om dig, snart blir det vår tur oxå! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar. Välkommen :)

    Spännande att vi är så pass synkade ;)

    Håller absolut tummarna nu!

    Må så gott Therese!

    KRAM!

    SvaraRadera