fredag 7 oktober 2011

Tankar inför dubbelkur av Pergotime

Var nyligen och hämtade ut månadens tabletter. Jag frågade om det kommer vara så att jag får mer biverkningar nu när jag ska köra dubbeldos. Fick till svar att det kan bli så men inte säkert. Låter ju lagom kul. Jag tycker jag drogs med blodvallningar så det räckte..

Vad gör man inte för att det ska odlas en liten kotte?

Jag och sambon kikade igår på Drömmen om ett barn på tv3. Rörande och intressant. Jag kan inte annat än bli ledsen av det. Jag vill inte hamna i den svängen. Jag undrar hur man orkar ta sig igenom ett gäng IVF:er.
Har en kusin som har gjort ett antal stycken utan att lyckas, det är knas på både henne och hennes man. Det är ingenting som de pratar öppet om men genom hennes syster har jag fått veta att de knäckte ihop fullständigt och har nu valt att lägga ner det hela.

Jag ryser. Vartenda hårstrå på kroppen reser sig. Jag. Vill. Inte. Gå. Den. Långa. Vägen.

Jag hoppas så innerligt att det ska hjälpa med dubbel - eller trippeldos av Pergotimen. Jag hoppas verkligen. jag vill så gärna att detta ska gå på ett såpass naturligt sätt som möjligt. För min och för min sambos skull. När vi tittade på Barn - till varje pris? i måndags och man fick följa ena paret när kvinnan inseminerades på sjukhuset. Mannen satt bakom henne och smekte hennes huvud och jag såg på sambon hur illa han for. Frågade lite försiktigt om han skulle klara av en sådan sak. Att sitta där bredvid. Han sa först nej, men ändrade sig och sa att han självklart skulle klara av det! Att han skulle kämpa mot sina demoner.

Nåja. Idag tog jag min femte Proveratablett. På måndag kommer mensen, den kommer alltid på dag 8:a. Så på dag 3, alltså på onsdag ska jag börja min första dubbelkur av Pergotime.

Så bestämmer vi att jag inte får starkare biverkningar..

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag heter Sophia. Jag och min sambo har försökt få barn under 2 års tid utan att lyckas. Jag har tänkt ringa gyn, men de har sommarstängt ett bra tag till. Jag undrar om du har några tabletter Pergotime som jag skulle kunna få köpa eller skulle du kunna tänka dig att beställa hem åt mig så jag kan köpa dem av dig sedan? Jag kan tänka mig att betala bra för detta!
    Jag, eller vi(jag och min sambo) hade varit så otroligt tacksamma!

    svara gärna till min e mejl: littlei_93@hotmail.com

    MVH Sophia

    SvaraRadera