tisdag 16 juli 2013

Blöjfodral

Imorse knopade jag ihop ett blöjfodral. Inte den allra nödvändigaste prylen kanske men jag är ju lite sådär - måste testa! Jag rev fram en gammal panelgardin som jag sydde om. Tummen upp för återvinning :)





Vändsytt blöjfodral med två fickor för tvättlappar, lite kläder och blöjor.

Om jag gör flera ska jag ändra om lite i mönstret, minska bredden och använda kardborreband i flärpen istället för tryckknappen eftersom det är mer praktiskt när tjockleken kommer variera. Men man lär sig hela tiden, ändrar om och lägger till, det är det som är så kul med att sy, man kommer på något nytt hela tiden.

I förmiddags åkte jag och lilleman till Timmernabben och ska vara här i ett par dagar. Tur jag inte är ensam hemma, här har de TRE öppna trappor! He he.
Solen skiner och poolen är varm! Är det lika gott väder imorrn så kanske Truls kan få sig ett dopp i plurret. Jag fick åka och köpa ny solhatt eftersom jag glömde den hemma. Den, vigselringen och Truls katrinplommon. Bra hjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar