måndag 15 juli 2013

Nya mysdressen a´la morsan!



Idag har det varit molnigt och redigt tråkväder. Jag har väntat på att det ska komma hinkvis med vatten ovanifrån och att varmt och kallt ska krocka så hela himmeln slår bakut. Snart så..
Fast det är utomordentligt perfekt väder att dra fram symaskinen och leka en stund! Byxor går ju på en fingerknäppning vid det här laget så nu växlade jag opp ett stycke och sydde en tröja. Jag fick pula och gno hjärnceller ett tag med halsmudden men fick den nog rätt okej tillslut. Så smidigt att sy tröjor med raglanärm. När Truls blivit lite större så han inte använder bodys längre vill jag lära mej att sy tröjor med sprund och fina sömmar i ärm, midje och benslut. Men jag får nog investera i en nyare och bättre symaskin i såfall. 30-årspresent? Fast jag önskar ju mej pengar till en KitchenAid då! Fasen också. Äh vi säger så här då, jag önskar mej ett nytt jobb i julklapp! Möe stålar vill jag ha och så vill jag bara jobba dagtid, helst inte längre än 15 å inga helger eller röda dagar..  Finns det? Ha ha..

Återgå nu frun..
Sy tröja var det. Jo för sjuttan det var jag ju tvungen att testa nu när jag äntligen har kommit på "mitt namn" och har beställt egna namnband! Jag har varit så galet avundsjuk på andra som har det. Jag viiiill ocksåååå - Malin 3 år.
Frank och jag har filurat på det ett bra tag, valt ut ett men sedan tänkt om och velat fram och tillbaka. Men så kom vi på det! Ända sedan Truls var litenliten, ja t.o.m låg i magen så har vi kallat honom för Növvlas! En sån där som aldrig ligger still utan far som skinnet på picken. I magen bökade han järnet och körde ut rumpan så hela magen var skev och ända sedan han lärde sig att rulla har han varit stört omöjlig att byta på vid skötbordet. Han ålar sig och gnor och gnör så jag byter sedan länge när han står i famnen, supersmidigt när man fått in rätta knycket.

Därav sitter ju namnbanden som ett smäck:



Såklart!

Att fotografera denna lilla man är ju inte direkt lätt längre.. som sagt




Behöver jag säga att gå på mysiga promenader med en bebis som ligger på rygg och ler åt en inte existerar. Han ska bestämt ligga på mage, backar och gnor neråt i vagnen och eftersom vi har mjuklift ger sig bakkanten så vi måste stanna varannan minut och lyfta ungen längre upp i vagnen för att han inte ska hasa sig ur vagnen. Gaaaah...! 
Ska bli en fröjd den dan han lär sig sitta så vi kan SPÄNNA FAST honom! 
Tror dock att han kommer slå totalt bakut och tvärvägra det. Han försöker ju vrida runt kroppen när han sitter i bilstolen.. 

Növvlas var namnet!!
Men så här ser nya mysdressen ut! 


Lilleman har nyligen badat så nu blir det lite gröt och sedan sängen. 
Imöra ska vi ut på äventyr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar