söndag 21 juli 2013

Senaste dagarna

Kan väl säga som så att både torsdagen och fredagen såg ut som onsdagen i stort sett. Mycket sol, poolbad, gottigheter med mamma och Tommy och så olja in lite altanräcke/golv med mera. Mycket fina dagar i Timmernabben! Titt här bara..


Å fy fläen sa jag när jag matade.
Å fy fläen sa ungen när han åt.

Jag säger ju det - ska man äta banan så ska det vara grön djungelbanan!



Jättejobbigt har det varit..

Igår sa vi hej då till mormor och Tommy och styrde Svenssonbilen ända till Mariannelund. Det vankades marknad och var visserligen lika klent som jag mindes den från förr men ljusa fugde från Karamellan går ju inte att missa! Bästa! Vi hälsade på faster China och hennes barnaskara med sambos och barn. Min syster kom också så det var verkligen huset fullt, jag vet inte hur många år sedan vi var samlade sådär?! Väldigt roligt att träffa dem!
Vi hälsade även på farmor och farfar och mormor. Ush, varför ska alla vara så hängiga! Kan inte bara alla få må bra!!


Fin generationsbild!

Hos mormor körde vi iväg den stackars sommarvikarien från hemtjänsten när hon kom. Jag och Frida hjälpte mormor med div. grejer, gav henne mat m.m. Hon var dock väldigt trött så hon fick lägga sig att vila igen men så glad hon blir när hon får se Truls, eller lilla Bubben som hon kallar alla småttingar. 
Sen bar det hemåt igen. Borta bra men hemma bäst heter det ju. Jopp jopp.

 

Jag köpte en gåstol till Truls idag. Sådant är perfekt att köpa begagnat eftersom det inte används under speciell lång tid. Truls slog och bankade på allt som han nådde och tog sig både bakåt och framåt efter en liten stund. Han lyckades även köra över mina fötter ett par gånger och jag måste säga att ska vi ha den där blivande fartdåren i kåken så måste vi slå ut alla väggar och bygga ut köket!

MEN MORSAN JAG HINNER INTE MED!!

Å. Herre. Gud.

Det har länge varit halvknöligt att ha honom i vagnen eftersom han tvärvägrar att ligga på rygg! Han ska bara ligga på mage, backa bakåt och hänga ut på sidan så han kan se vad som försiggår där ute. Man kan ju missa något! Han har dock känts för liten att ha sittande plus att han har tjurat när jag har provat. Han är ju inte den där nöjda killen i bilstolen så att då sitta fastspänd i en vagn också - jösses Amalia.
Men både igår och idag har jag testat att ha honom sittande i små stunder. Jag la x antal leksaker i knät på honom så han kunde sitta och filura en stund och ja, jo det gick rätt så bra faktiskt. 
Bara ett eller två totalknäck tror jag.


Om han kunde förstå hur mycket mer han kommer se när han sitter så.





Voila.. en väska med tillhörande blöjfodral.

Hepp hepp, barnet sover sedan ett bra tag,
jag ska gå ner och göra yoghurt och sedan slänga mej i soffan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar