fredag 5 juli 2013

Fredag!

Hoppla så vart det plötsligt fredag. Ja inläggen haglar inte här längre precis, det var annat då jag var gravid och ensam alena och hade hur möe tid i världen som helst. Nu fylls dagarna men när jag slår ner röva i soffan om kvällen kan jag ändå känna - vad har jag gjort idag?

Vi börjar från scratch, i måndags hade jag Noah hemma hos mej med medan Siri var hos mamman. På tisdagen bytte vi barn och på onsdagen hade jag dem båda två och är nu hos deras mamma. Tur vi kan pussla och dela opp det så kidsen kan få lite egentid och så.
Min egna mamma mutti kom på besök i tisdags och stannade till onsdagkvällen, jättegott att ses även att tiden bara skener iväg!

Igår var jag en sväng nere på stan och åt min första mjukglass för sommaren med Malin och Mion. Jag är inget direkt fan av det men ibland så slinker en å annan ner. Vi satte oss i vaddennuheter-parken och svullade och skrattade åt våra små söner som har för roliga läten och ansiktsuttryck när de möts! Finfisar.

Idag har jag gått all in på kåkstädning. Jag brukar lägga ett maratonräser-pass på fredagen för att ha det fint till helgen. Shit, jag låter som en pensionär, veckohandla på torsdagar och städa på fredagar.. å däremellan tvätta plastpåsar och hänga opp på tork..
Det luktar Ajax i kåken och jag har även tvättstugan som jag passar. Kan inte bli en bättre tvättstuga här, har nu kört 7 maskiner tvätt sedan 10:00! Vi brukar ligga på 4 men en massa sängkläder och handdukar gör sitt.

Om 2 timmar har hanen semester! Wohoo! Jag har laddat med öl i kylskåpet till honom som jag tänkte ställa i hans näve när han kliver innanför dörren.

Hepp hepp i med ungen i bärselen och ge da å till tvättstugan frun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar