måndag 29 juli 2013

Måndagskväll på Tättingvägen

Tjoflöjt det var den helgen det. I lördags hämtade jag tågresenärerna. De fick en liten surprice av SJ när tåget de åkte med från Stockholm hade problem med bromsarna (!!) så de fick starta om flertalet gånger vilket sinkade tid så de missade tågbytet i Nässjö. Gaah.. alltså en extrarunda via Jönköping och 1 ½ timmas extra tågtid. Sådär festligt när man redan har åkt i över 13 timmar! 
Men fram kom de och hem kom de. Jag vet inte hur många pussar Truls fick av Noah och Siri när vi mötte upp dem. - Fort hem Malin, vi vill se när han kryper! 
Lite som när Timon rycker i Pumbas öron - Spring Pumba, sno på!

Kryper är väl att ta i men han tar sig absolut dit han vill och fort går det. Jag skulle kalla det att klättra på golvet för det ser lite kul ut. Första dagen drog han sig fram med armarna sedan så kom han på att det går bättre om man stöter ifrån med fötterna också. Himla bra att ha svettiga strumplösa klibbvänliga fossingar! Dagarna efter gick det ännu snabbare och då visade sig att han stötte ifrån med ett ben i taget. Häftigt att se deras utveckling och det smäller ju bara te! 
Ropar man på honom så sätter han fart uta bara den och skrattar halvt ihjäl sig innan han kommit fram för han blir så exalterad över att kunna ta sig dit han vill.
Dessutom sitter han i små stunder utan stöd. Med benen rakt ut han kan balansera ett litet tag men faller sedan pladask. Älskade lille pojk.



Han har senaste dagarna fått smaka teskedsvis av mina FitLine-drinkar. Även av FitLine-yoghurten. Han gapar stort ochmmm:ar ordentligt. Idag var jag förbi affären och handlade en nappflaska så ikväll har han fått sig en egen liten skvätt Restorate innan nattningen. En aning puligt att få till sugtrixet bara, sa han. Gäller att hitta tekniken..

Ute på baksidan står en styck norrman och bygger igen vår uteplats. Från Iphone-dockningstationen hörs Metallica på hög nivå och när jag var ute för en stund sedan var han är inne på sin tredje våning av tomma ölburkar men som han mår gott när han får skapa någonting - arbetsabstinens på semestern tror jag det kallas :)
Med andra ord har jag kört på en lullig man och fullastat släp idag! Lasten bestod av bräder och pallar. Japp, pallar. Det blir så bra när det blir färdigt förstår ni! Helvetes bra blir det! Där ute ska vi sitta ända fram till hösten kommer med vantar och mössor! Glömde dock att ta en före-bild så det fick bli en mitt i, surt sa räven.

Barnet sover sedan ett tag och i ugnen ligger varma mackor. Eller ja, snart åtminstone. Än så länge ligger de i frysen och hackar tänder. Kantarellsmörgåsar till damen och tråkiga jävla skinksmörgåsar till fyllakarln där ute. Eller han kanske är mätt på ölkorven?



Det är inte ofta han somnar på mej längre men så gott det är när han gör det.
Absolut bästa känslan någonsin!
Vad jag älskar dej min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar