onsdag 23 oktober 2013

Jag finner inga bra ord

Tankarna är nu på ett sjukhus. En operationssal. Vill bara vara där och krama om. Sitta på en stol bredvid min man när hon vaknar.

Det är lite mycket just nu. 

Det var mycket innan men nu är det mycket. Förvirrat tillstånd i familjen. Ledsna vuxna. Ledsna barn. Mycket frågor. Fina ritade teckningar. 

Hur ska man bete sig? Vad ska man säga? Hur ska jag stötta? Jag försöker ha mer koll på läget och komma ihåg gympapåsar, kontaktböcker.. 

Krama om. Finnas. 

Som alltid går jag all in med planering och packning. Jag har tvättmaskinen igång och har laddat opp med det jag tror att vi behöver. Det är bara ett par dagar och vi ska packa lätt, Malin

Hur packar man lätt med 3 barn? Vagn. Vinterväder.

Igår köpte vi en sulky, Acta Graco, för att slippa dra med Emmaljunga-åbäket upp. Det vi inte får in i bilen ordnas på plats. 

På fredag eftermiddag när vi åker startar höstlovet. Och mammaveckan. Men vi har med dem upp till Norge såklart. Därför är de hos henne nu ett par dagar innan. 

Det är många pusselbitar att lägga. 

Jag tror och hoppas att en stark kram betyder mer än massa ord.
För ärligt, jag vet inte vad jag ska säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar