torsdag 10 oktober 2013

Ramlar ur sängen!

Senaste nätterna har Truls sovit i sin säng fram till 05:30/06:30-tiden men denna morgon vaknade han hungrig redan vid 05. Jag somnade om efter hans slurk och nästa gång jag vaknade var det av ett annorlunda slag. Vore tacksam om det inte upprepades. 

KADUNK! sa det. Med en efterföljande WÄÄÄÄÄÄÄÄ!!

Helvete hann jag tänka när jag slog upp ögonen och direkt förstod jag att han hade trillat överbord. Sängen är inte så hög, vi har en Malm-stomme, men det räcker gott och väl att trilla ner ifrån! Efter just Helvete kom sjuhundra andra tankar bland annat Han är ju inte död åtminstone med tanke på skriket! Sedan for det ambulans och akuten och gud vet allt genom synapserna i skallen.. 

Jag hittade Truls liggandes på magen nere vid högra hörnet av sängen. Franks ände. Han hade alldeles tidigare gått upp, Truls hade sovit gott och han hade som vanligt lagt sitt täcke och kuddar som barriär men Truls hade lyckats kravla sig över dem och fortsatt rätt ut bara. Jag som brukar vakna av hans bökande och stånkande i sängen.  

Han skrek inte jättepanikaktigt och var tyst när jag hade kommit ner till Frank som stod i duschen. Han fick varken bula eller röda märken och verkade inte påverkad av något slag men ringde till 1177 för att höra med dem lite. Jag vet ju hjärnskakningssymtomen men det är alltid tryggt att få höra lite lugnande ord. Man får knappa in födelsedata i telefonen när man väntar i kö och när jag sedan berättade att min son ramlat ur sängen blev hon lite förundrad i luren.. Din son? Här står det att han är 100 år? 
Kanske borde uppdatera systemet från Knappa in födelsedata, 10 siffror till 12 siffror!? 

Jag har haft extra koll på grabben idag, väckt honom ett par gånger när han har sovit. Han har varit precis som vanligt men enligt Sköterskan så kunde det visa sig i upp till 2-3 dagar. Känns dock som att det gick bra! 
Behöver jag säga att jag känner mej billig och totalt urusel! Sämsta samvetet! Hädanefter blir det att lägga tillbaka honom i sin säng efter morgonamningen alt. att Frank väcker mej när han går upp. 

Dagen har i övrigt gått sin lilla gång, Frank är iväg på jobbmöte och kommer hem sent. Jag skjutsade därför honom och kids till jobb/skola i morse och hämtade kidsen i eftermiddags. Noah hade scouterna idag så hans mamma var här och hämtade honom. Lite svårt annars att styra iväg och hämta hem honom när Truls ligger och sover. 
Lite knussligt att få till det när man inte har någon som man kan be komma över i sådana lägen. Men det var bra och snällt att hon kunde hjälpa mej/oss. Tur det ligger god trivselgrund mellan familjerna. Hujedamej om det hade varit totalt upp och ner.. sådant som man hör om.. eller ja, själv har vuxit upp i.. 

Truls somnade med armen om Fanten och Siri har lagt sig med surfplattan. Hon lägger sig i god tid varje kväll just för att ha en film/spel-stund innan läggdags. 

Själv ska jag hänga opp lite tvätt och ta en kvällsdusch innan jag slänger opp benen i soffan. Egentid - yeah!

Truls fick en tandborste och tandkräm idag. Sån lycka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar