måndag 14 oktober 2013

Nya növvlas-byxor och öppna förskola

 

Igår sydde jag ett par hängselbyxor till Truls, jag ritade och måttade av de fina Me&I-brallorna han har, kanonbra modellen och det lär bli flera sådana i olika material och färger. Gjorde med mudd nertill, tycker det är mer praktiskt än fållen som är på originalet!

Idag har vi varit på Öppna förskolan. Den borta i andra delen av stan. Idag var jag inte lika hurtig så vi körde ut Frank till jobbet för att kunna ha bilen.
Jag har sökt ännu fler undersköterskejobb på sjukhuset och har även flyttat Truls tänkta inskolningstid från augusti till mars. Med andra ord bara 4 ½ månad kvar.. wäää.. Trots att jag häromdagen kände att det vore skönt att börja jobba igen så känns det nu helt plötsligt som om det är imorgon och då vill jag bara slänga mej ner på golvet, sparka med benen och tjuta en skvätt.
Mammaledigheten har ett slut vare sig man vill eller inte. Det var till att ta i när vi valde att söka till augusti. Dagarna tickar på och det vore dumt att tömma kontot helt plus att det kan komma att bli en hel del ändringar framöver. Jag kanske inte ens KAN gå tillbaka till mitt jobb.
Den som lever får se..

Jag har nu senaste dagarna sökt 5 jobb på sjukhuset och har 2 till som jag kan söka. Jag vill vill vill! Har sökt 4 nattjänster och det vore allra bäst, dels mer klirr i kassan men också mindre pass i veckan och på så sätt mindre tid på förskolan.. Han är ju bara en pluttis i mars..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar