tisdag 1 oktober 2013

Tisdag



Trappgrinden är färdig och det blev väldigt bra!



Jodå en del åkte nog ner i magen. Däremot var det betydligt roligare att banka skiten ur den!

Truls har dessutom ätit min hemmagjorda mat i fyra dagar nu.
Utan att spy! 
Ingen är gladare än jag! Känns lite mer tacksamt att ställa sig och koka, mixa 
och frysa in käk när det inte spottas rätt ut i fejjan på mej.


Älskade lille vän. Och älskade Norgekläder! Dessa byxor och body fick Truls när han föddes och han använde det en del i vintras/våras, lite stort då men bra att kunna växa i. Som nu, åtta månader senare! Byxorna sitter helt okej, nu ser jag att fötterna har kasat ner en del, de sitter bättre! Body sitter också bra nu. SÅ fina och så värdefullt att ha! 

Vi alla i familjen fick varsin kofta förrförra året tror jag det var, en med Mariusmönster. 
De är olika från olika områden och just detta mönster har de i Franks hemtrakter.



Vi hade på oss dessa kläder idag när vi gick på babysång i Stadskyrkan och oj så många det var som tyckte Truls var fin i sina body! Ja mamma också! Hemmagjort och just dessa mönster är jag rätt galet kär i! Älskar filten som Truls fick när han föddes! Tråkigt nog så vågar jag knappt ha den med mej när jag är ute i risk att den tappas bort! Får inte hända!

Idag har vi varit hemifrån hela dagen Truls och jag. Först var det som sagt sång i Stadskyrkan vid 10 med efterföljande lunch på stan med 3 andra mammor och barn. Inte illa pinkat att knöla in oss med fyra barnvagnar/matstolar mitt i lunchtid! Om du passar mitt barn så går jag och beställer. Hoppsan där tog ett barn tag i ett vattenglas å akta där så inte han inte kletar ner granngubbens rygg med köttfärssås och spaghetti.. Där mitt i allt bestämde vi oss för att ja men vi testar på den stora barngruppen på Arken, den som är för 8 mån-5 år som är lagd på eftermiddagen. All in för tusan. Ge ungen ännu mer intryck att ta in för dagen! Dötiden emellan promenerade vi runt i stan medan barnen sov så stilla i vagnarna och sedan var vi inte hemma förrän efter 16! Hela dagen borta men det kändes som ett par timmar bara. Swisch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar