lördag 21 december 2013

Fortsättning av veckan

Såhär dagarna före jul är det lugna puckar, vi ordnade med de sista julklapparna igår så ingen stress och svättunderarmarnadagenförejulaftonshopping här inte. Vi tar oss ner till Timmernabben imorgon förmiddag och stannar till torsdag eller fredag. 

I går åkte barnen till deras mamma men de kom hit idag ett par timmar mitt på dagen för att få fira lite för-jul. Vi lyckades pricka väldigt uppskattade julklappar, Wii-konsollen och Skylanders. Spelet som de flesta i den där åldern verkar spela. Jag hittade en tjej som sålde en hel hög med Skylanders på facebookloppisen, hennes son var bortskämd som hon sa och tröttnade på ena gubben efter ett par timmars spel och föräldrarna hade gått och köpt en ny. Varje gubbe är liksom en ny figur i spelet. Vi köpte därför Skylanders-spelet med tillbehör + 17 stycken Skylandersgubbar i nyskick för bra peng. Ett riktigt bra klipp! Och både Noah och Siri blev jätteglada! Siri fyller år om cirka 2 veckor så vi tänkte vi skulle få tag i ett mer tjejigt spel till henne, det andra spelar hon också men det kan ju vara lite kul med något som inte är ett ha ihjäl-spel.

Jag har sytt lite mer plagg till minstingen. Testade att sy pyjamas och t-shirt från Ottobre. Tog båda i storlek 86 och de passar honom bra. Trodde att de skulle bli en aning stora men de passade lagom. Han har ju en liten mage så det fyller väl ut en del.. he he.

 

Tycker dock att halslinningen är lite vid, det syns inte på bilden men nästa gång ska jag göra om mönstret och snäva till rundningen lite. Det är det som är det roliga med att sy, man får trixa och ibland tänka till ordentligt för att tillslut skapa en favoritpassform. Jag har bara sytt per par stycken plagg från Ottobre men jag har redan fått betydligt mer tycke för dem än för Meedom. Det lär bli att leta opp fler tidningar framöver..

 

Han borde sova väldigt gott efter att ha räknat alla de små bilarna..

Igår var det dags för BVC igen och jag var väldigt nyfiken på hur han hade vuxit. Han följer sin kurva finfint, ligger 2 under medel men det följer varandra i måtten. Liten men naggande god. Som snart 11-månaders väger han 9360 gram och mäter 72 cm. Han fick även den tredje dosen vaccin och han gjorde som vid de två tidigare gångerna, panikskrek i 20 sekunder men lugnade sig när BVC-tanta fångade hans fokus med en leksak. Jag var väldigt imponerad på hennes sätt. 
Han blev varm och ledsen/gnällig igår eftermiddag så han fick en supp till natten och sov rätt okej. Tempade feber i morse också och fick en till sedan har det varit lugnt. 
I morse när vi tog av pyjamasen och han fick se plåstrena på låren började han storgråta. Han lugnade sig efter en stund men storgrät varje gång han fick syn på dem så det var bara att stoppa ungen i badkaret och pilla bort dem. 

Som sagt, imorgon bitti far vi neråt och det lär ju lite blogginlägg skrivna även där. Har bland annat en 11-månadersrapport att skriva.. Fatta att barnet snart är ETT ÅR! Om ca 2 månader är det inskolning på förskolan!? VAD HÄNDE?! 
Jag var en sväng på jobbet idag för att hämta min julklapp och jag fick lite ångest när jag klev innanför dörrarna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar