fredag 6 december 2013

Fredag och snö

 

I morse blev det två glädjeskutt. Det första för att det är fredag och det andra när vi såg hur mycket snö det har kommit under natten. Schesus vad det blåste inatt! Inte nog med att hanen snarkade så jag inte kunde sova, jag låg även och lyssnade på stormen. Vissa stunder lät det som om taket skulle fara och flyga. Jag flyttade mej lite närmare hanen men insåg att han lät ungefär lika dant. 
Det är så galet fint ute! Barnet i mej blir helt lyrisk och jag vill ge mej ut och göra snöänglar och snögubbar! Frank och barnen kommer hem efter 14 idag så det kanske kan bli en å annan gubbe. Förra året gjorde vi ju vår familj, jag som höggravid snögumma med putnavel. I år får vi göra en liten lillebror bredvid.

Äntligen snö hörrni! Det blir meddetsamma mycket ljusare och vackrare! Inte smällkallt men kyligt oja. Nu blåser det inte så jättemycket längre så jag bestämde mej för att bylsa på ungen och köra ut honom så han som vanligt kunde sova förmiddagsluren utomhus. Jag drog även på regnskyddet för att det skulle minimera blåsten. Det är ganska mycket lä på altanen så jag tror inte han far illa. Jag har varit ute och kikat på honom flera gånger och känt om det blåser in till honom men det verkar lugnt och han sover så gott så.

 

Dessa Me&I-brallor som jag köpte i våras är i 62/68 och passar fortfarande! De är fortfarande för s t o r a! Han har baggyhänget och drar man ner byxbenen så är hela muddens längd kvar innan de är för korta! Han kommer kunna ha dem till i vår! De ljusblå i plysch med Smulan köpte jag i 86/92 just för att jag trodde att dessa skulle bli små närsom och att då 74/80 inte skulle kunna användas så länge. Han kommer inte kunna ha Smulan förrän om ett par år känns det som! De är g i g a n t i s k a! Lille killen. Vi ska och väga och mäta den 20:e så det blir lite roligt och se hur han ligger i kurvan. Det känns verkligen som om han står still.
Han ska även få tredje vacc.sprutan då, gött att ha den lagom till jul. Förra var strax före midsommar!

Jag köpte lite tyg i söndags när jag och Truls var till Jönköping en sväng. Eller ja, hela dan. Vi träffade mina syskon och åt middag och julshoppade tillsammans! Jättemysigt! Det är ju så sällan vi ses! Syskonmys. Vi var dels på A6 men tog även en sväng ner till stan och på Ohlssons tyger hittade jag fina godingar. Det är galet skillnad på pris, tygtanta här i stan är ju snordyr jämfört med Ohlssons. Ho tar 169-189:-/metern medan jag gav 119:-/metern för både biltyget och det gråa plyschtyget.
Jag tänkte jag skulle sy ett par brallor och ev. muddtröja av plyschtyget och ett par tröjor/t-shirts av biltyget.

Någongång när jag får tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar