måndag 9 december 2013

Trappa ner på amning och mensvärk

Nu är det en vecka sedan jag började känna av tjejmagen. Det har stundvis molat och stundvis gjort ont när jag har satt mej ner/lagt mej på sidan. Som om äggstockarna bråkar lite. Jag har stundvis varit svullen och har i flera dagar haft rosa flytningar. Ingen mens i sikte dock. Bara molande och ömmande när jag trycker i äggstocksområdet. Skumt. Det är väl bara vänt och se om den hoppar igång.

Jag har nu i 3 veckor enbart ammat morgon och kväll och har sedan i helgen även plockat bort kvällsamningen. Min plan är att avveckla amningen helt fram till Truls 1-årsdag, allra helst vid nyår. Jag har älskat att amma men samtidigt tyckt att det har varit påhängt. Jag saknar min egna kropp plus att jag tycker han är för stor för att ammas nu. Min egna personliga åsikt, alla gör som de vill såklart.
Men när Truls själv kom på att han kan sitta mittemot mej och amma så var min gräns nådd. Nu ska det trappas ner. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar