fredag 10 augusti 2018

Graviddrömmar

Ja jisses, ibland önskar man att man kunde gå in i ens hjärna och liksom se hur kopplingarna å tankar å drömmar bildas och varför. Flera gånger under graviditeten har jag drömt lustiga saker men det mest märkliga är att jag har börjat prata i sömnen, detta gör jag aldrig annars enligt min man.

En natt hade jag vänt mig mot honom och sagt: "Du får 42 poäng, jag röstar ut dig!"
En annan: "Ät inte njursten, det är inte bra för dig"

Och inatt eller sent igårkväll vände jag mig mot honom och sa: "Carpe Diem". Han svarade då med frågan "Va, vad pratar du om?" Då börjar jag skratta och vaknar och minns halvtomhalvt något om just Carpe Diem men kunde inte koppla eller förklara vad jag hade drömt om. Jag minns att jag sa det men vet inte varför eller att det var medvetet.. så knäppt. Vart kommer sånt ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar