måndag 6 augusti 2018

Vecka 32

 
Vecka 32. 31+0. Bebisen mäter nu ca 39 cm och väger ca 1,7-1,9 kg. 77,9 % av tiden har gått, 218 dagar av 280. 62 dagar kvar till BF.
Veckorna rullar på bra även fast man tycker det går sakta... är helt tokigt bebissjuk nu! Tittar på massa bebisbilder, läser om förlossningar och tittar på Youtube-klipp. Frank är likadan, vi tipsar och visar varandra om olika bilder/filmer.
Bebis, bebis, bebis, bakas färdigt snart och kom ut till oss så vi får se vem du är!

Jag har börjat att känna av fogar och bäcken, känns mestadels höger bak samt hur skall det förklaras.. som ett bälte från pullan å så bak runt hela rumpan, tänk området där man har bindan fast det fortsätter lite bredare också. Det kommer på kvällarna efter dagens aktiviteter. Jag rör mig inte jättemycket på grund av de täta sammandragningarna. Vi går då och då en runda på 1 km här i samhället och under den promenaden har jag en enda stor sammandragning kan man säga. Det är så obehagligt. Får stanna och hämta andan.

Yrseln och illamåendet kommer och går. Det är otäckt att ligga på höger sida/rygg.
Vågar knappt att åka bil själv längre. Igår åkte vi en runda och jag halvlåg i sätet medan Frank körde och det fungerade bättre.

Min stackars navel gör bara ondare och ondare, det har dessutom ökat i storlek och jag har försökt att tejpa det för att ge lite avlastning.

Har tid hos min barnmorska imorgon igen. Sist hade mitt Hb sjunkit så pass att jag fick stränga order att sluta med Hemofer och börja med Niferex. Första veckan fick jag diarré efter att ha tagit dem varje kväll. Nu sista två veckorna har jag tagit dem varannan kväll och har nu istället fått slagits med förstoppning. Har jag sagt att jag avskyr järntabletter!?
Jag käkar kiwi och har granulat på yoghurt vilket hjälper till bra.
Hoppas innerligt att mitt hb har ökat på bra nu så det åtminstone hjälper för annars skiter jag i tabletterna direkt.

Förberedelserna inför lillebrors ankomst är under kontroll. Vi saknar en madrass till vaggan annars är i stort sett allt köpt/ordnat. Allt är bara inställt i hans lilla rum så det skall boas och plockas i ordning längre fram sedan.

Syskonen är jättelängtiga! Sonen pussar å kramar å pussar å kramar å pratar å gosar å klappar på magen dagarna i ända. Han längtar nog mest av alla :)

Redan så älskad lillebror/son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar