tisdag 7 augusti 2018

Barnmorskebesök

Barnmorsebesök idag. Vi traskade in hela familjen Tajkon på Familjecentralen, 2 vuxna å 3 barn.Spänd till max över vad mitt hb skulle ligga på, jag har verkligen kämpat med att ta dem varannan kväll.
Dippen från 105 tills idag 3 veckor senare = 119! Heja!
 
Då kan jag faktiskt stå ut med problemen som följer av Niferexen. Hjärtljuden låg på 144. Bltr 115/60 och SF-måttet glömde jag fråga vad det var.. men hon sa ingenting om det så det borde varit okej.
Barnen tyckte att det var väldigt häftigt att få höra hjärtljuden. De gick sedan ut till väntrummet så att vi kunde prata ostört jag, mannen och barnmorskan. Allt vill man ju inte att de ska höra..
 
Sist låg han med rumpan neråt men idag låg han med huvudet först. Jag minns att när sonen vände på sig i slutet var det som att hela magen möblerades om, det gick inte att ta miste på! Denna vändning har jag inte alls märkt av, jag räknade iskallt med att han låg kvar i rumpläget.
+11 kilo sedan graviditetstarten. Helt okej ändå.
 
Mina sammandragningar tycket hon inte var alarmerande, däremot Vena Cava-syndromet såg hon som ett orosmoment och ville boka in mig för ett läkarbesök. Jag vill dock fortsätta att jobba och känna efter så att jag kan ha det som "bevis" på om det isåfall ger ökade besvär av jobbet. Jag vill verkligen jobba så länge jag kan (t.o.m 2 veckor före BF) men kan väl någonstans känna att det kommer bli tufft pga yrsel och svimningsattackerna som jag får pga Vena Cava. Jag berättade om incidenten i helgen när jag körde bil och det tillsammans med att jag måste lägga mig och vila ett par timmar om dagen gjorde att hon misstänkte en sjukskrivning framöver... ja ja.. den tiden den sorgen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar