lördag 4 augusti 2018

Så blev jag till-boken


Denna bok köpte jag till bonusbarnen när jag var gravid med sonen. De var då 5 och 7 år gamla. En mycket pedagogisk bok. Den har varit på rymmen ett bra tag men idag när bonusdottern storrensade i sitt rum hittade hon den. Jag har nu läst den för blivande storebror, han har ju haft tusen frågor om det ena så jag blev jätteglad när boken äntligen kom fram.

Förklarade för sonen att trots att mamma och pappa ville så kom det inget bra ägg i mammas mage så därför fick vi åka till doktorn så han/hon kunde hjälpa mamma att få bra ägg. Han satt storögt och lyssnade noga och sa: "Vad bra att doktorn kunde laga dig mamma, annars hade jag inte kommit och jag hade heller inte fått någon lillebror"

Fina fina älskade son 5 ½ år. Älskade Truls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar