fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!!

Nu får det bli ett långt inlägg från tidigare dagar. Vi var som sagt i Mariannelund och Vimmerby tidigare i veckan. Ja ni såg ju vår fina packning. Eller min ska jag väl säga, det är ju som ska ha med mej halva bohaget - utifall att tänk om händer. Men tro mej, när väl behovet är framme så är folket nöjda över att den däringa Malin ho hade allt tänkt på att ta med div. grej..



å vi har faktiskt en liten hall.. 



och...njae, det är ju ingen liten Punto vi åker i..
Det är möe gtejjer.. 

Truls sov hela vägen till Mariannelund och vaknade lagom till att vi svängde in på min fasters gata. Å så härligt det var att äntligen få träffa Maddi och hennes familj igen! Fina Gävle-familjen! Vi tog oss en tripp ner till Spilhammar, badplatsen som jag har spenderat många, många sommarlov vid, och kidsen var inte uppe långa stunder från sjön! Det är rätt fint i Mannelunnet i alla fall, om man får ta ut vissa delar utav det så att säga, jag skulle ju aldrig kunna tänka mej att bo där igen.


Vi satt och pratade om hur märkligt det är att våra liv ser ut som de gör. 
Att vi skulle vara gifta och ha familjer det trodde vi då inte för fem år sedan..
Vad hände med våra knasiga liv i Vimmerby, ha ha..
Med facit i hand så är livet i dagsläget precis så jag vill att det ska vara!
Ja, förutom att det är på tok för många mil mellan Värnamo och Gävle! 



Maddis minsta, Charlie, tyckte det var en intressant prick där i vagnen. Pet, pet.

Lagom till att vi skulle fara vidare till Vimmerby lossnade leken mellan kidsen. De kom igång ordentligt och hade stora bekymmer vilken utav djuren som de fått i Fun Boxen på Sibylla som kunde äta opp vilket av de andras djur.

Framåt eftermiddagen åkte vi vidare till Vimmerby, det blev grillning, övernattning och Björkbacken-häng med Robin, Anna och Denim. När vi kom så gjorde Denim glädjeskrik och sprang emot oss och kramade om oss. Gulle! Då har vi ändå bara träffat honom en gång tidigare. Han fastnade för mej under kvällen, Malin kan du ge mej en grillad korv, jag ska sitta bredvid Malin, jag ska vara med i Malins lag, Malin jaga mej, jag ska bara passa fotbollen till Malin.. Maaalin, Maaalin..
Jag kände mej som bruttan i Saltkråkan.. ha ha..




Morbror och Truls.
Kärlek.

Två intensiva dagar med bilåkande och en massa barn runt bena så igår gjorde vi ingenting. Typ. Jo, jag bakade glutenfria tårtbottnar och Frank inhandlade ett stort parasoll på framsidan. Nu är det inte längre svårt att förklara i vilket radhus vi bor i..

I morse lade vi ihop tårtan och blåste opp blåa och gula ballonger - Midsommar ju! På med en sommarklänning och så kom kidsens mamma, bonuspappa och lillebror. Trevligt att kunna umgås på det sättet. Familjen Tajkon.



Första gången jag bakade en glutenfri tårta. Blev väl inte helt bra men tydligen brukar de vara svårbakade..
Gubbarna var redigt goda i allafall! Och den vita chokladmoussen och hallonmoussen.. yammi..

Det har både regnat och varit soligt så japp, midsommar är det allt! 
På grillen tänkte vi lägga en dö ko och i glasen cider! 
Å med det vill jag säga,

Glad midsommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar