lördag 8 juni 2013

Ullaweed



Det är med ett AAAAH jag lägger ner min kropp i sängen. AAAH äntligen. Det har varit en lång men ack så trevlig lördag. Mina axlar är dock inte vana vid att bära ett 6-kilosbarn i sele 7 timmar. Ergonomisk modell - nope! 

Systeryster kom till oss igår och vi grillade en halv gris och tre höns kändes det som eftersom det räckte även till kvällsmat idag. Jag skulle nog kunna leva på grillat och Tzatziki. 
I förmiddags packade vi in lilleman i bilen tillsammans med ett tjog blöjor och en bärsele och for till den stora affären i det lilla samhället. Hujedamej, man har ju sett madrömsscenario tidigare med högröda ilskna bebisar i högröda stressiga föräldrars famnar men Truls skötte sig jättefint. Han laddade batterierna under hela vägen dit och fick sig en tutteslurk innan vi gick in vid kl 11. Framåt 13 ringde hans mat- och sovklocka så vi gick upp till andra våningen och letade reda på amningsrummet. Vi passade även på att äta vi också. I matkön somnade han. Att äta med ett sovande barn i sele gick fint. Kissa också. 

Han sov en bra stund och ammades ytterligare vid ett tillfälle. Han hängde där helt lugn och tittade sig omkring ända fram till 17 då vi stått i kön i ca 30 min, sista kvarten var han hungrig och trött. Han bröt inte ihop utan gick att busa igång, är han sådär trött så är han billig till skratt. Men det var ändå med räknade steg vi tog oss till bilen.. 

Under hemresan höll jag honom vaken så att han inte skulle vara pigg vid läggdags och ja han var väldigt lätt att söva ikväll om jag säger så. Mycket runtomkring, alla intryck och surr, jag är imponerad på att han inte knäckte fullständigt.. 

Kanske gör han en femte bra natt? Jag törs knappt skriva det men har har sovit hela nätterna i fyra dar nu! Somnat vid 19:30-20:30 och sovit fram till 05, då har han ätit och sedan somnat om fram till 07. 
Gillas med stort G! 

Ååå Siris säng hämtade vi igår! Fiina sängen! Lite fix och kärlek kommer vi få lägga ner på den men oj så vacker den kommer bli! 

Truls vänder sig nu även från mage till rygg och far runt som bara den på täcket på golvet! Fötterna hittade han för ett tag sedan och har nu avancerat i sina cirkuskonster, de smakar tydligen väldigt gott! 

Finns det något mer rofyllt än att ligga och lyssna på barnets andetag i spjälsängen här bredvid? 

Lille barn, väx inte så fort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar