onsdag 12 juni 2013

Planera framåt men lev nu

Föräldrapenning hit, Försäkringskassan dit. Säkra sin SGI å snåla dagar.

Pussel.

Idag har jag ansökt om dagisplats till lillen. Bara för det så känns det som han ska börja imorgon.
Planen är att han ska börja augusti 2014 så nu gäller det att planera och få ihop det.
Har ringt en massa samtal idag för att luska ut regler med mera. Sa bland annat till chefen att jag har önskemål om att jobba extra i höst. Kan hoppa in på helger och kvällar fram till 23 december.. hi hi.

Skulle vara trevligt att sommarjobba nästa år, söka in till Landstinget.. Frank kan då vara föräldraledig över sommaren.. hmm..

Allt är långt fram i tiden men ändå viktigt att börja planera på känner jag.. dagarna tickar ju iväg.. de små asen.

Imorgon slutar Noah första klass. Fräsigt värre. Efter sommaren börjar han tvåan och Siri sexårsgruppen/-verksamheten. Året före ettan! Lekis sa vi på min tid! Stora barn. Tänk nästa år när vi har en tredjeklassare, en förstagluttare och ett dagisbarn. Eller förlåt, ett förskolebarn! Å jag fyller 30 bast! HERREJ...

Men än så länge är jag bara 28! Viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar