tisdag 11 juni 2013

Siris nya säng och fika med Malin och Mion

Truls sitter i min famn just nu så jag vet vart jag har´n. Ja han kallas ju inte för Növvlas för inte. Jag tror han har hela myrstacken i baken snart, han slänger med kroppen åt alla håll och i vagnen ska han bara backa neråt och dra sig upp och hänga över ena sidan så han kan se ut. På lektäcket far han runt och går man ut från vardagsrummet en kort sekund så ligger han antingen på andra sidan täcket eller har rullat bort till mattan och ligger och pillar på de långa matthåren när man kommer tillbaka. Just det där pillandet är för sött. Jag gjorde ett riktigt bra köp i Ullared - ett UV-tält. Stort nog att även en mammut eller papput eller syskon får plats också och det håller sval temp inuti. Hur som hur så ska han bara rulla/dra sig fram till tältdukens kant så han kan pilla i gräset. Han ligger med tungan utstucken och drar grässtråna mellan fingrarna, rycker upp en tuss och studerar mycket noga.

Vi har haft besök av Malin och Mion här idag. Mion är 2 ½ månad yngre än Truls så han är fortfarande i sovstadiet men sån goding. Han har rena ruffset på huvudet, säkert 8 cm långt och det står rätt upp så han ser ut som ett såntdär litet troll man hade på pennan! Å helt kattunge-lent är det också! Gulle.

Sängen som vi var och hämtade i fredags var helt i min smak. Å som jag önskar att jag vore 6 år igen..
Direkt när systeryster hade åkt hem i söndags promenerade vi ner till stan och köpte färg m.m. Hem fort som attan, jag placerade hanarna i UV-tältet och grundslipade mitt lilla projekt. När jag var klar byttes vi av, jag la mej i tältet och ammade och Frank limmade och spikade lite. Sedan kunde jag äntligen börja måla! Vi skojade om att ha en gemensam hobby - renovera möbler! Han kan stå för fix och pillet och jag kan slipa och måla! Synd att vi inte har utrymme att ha möbler stående för då hade jag lätt kunnat köpa ett par möbler i månaden och sedan sälja! Jag har ju gjort ett par möbler nu, det är himla roligt!

Före:





Efter:



Det ska bli kul att se hennes reaktion när kidsen kommer på fredag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar